Voor bedrijven is het tegenwoordig ontzettend belangrijk om online vindbaar te zijn, echter is er voor veel bedrijven nog veel winst te behalen met het inzetten van online media. Vooral als het gaat om online branding. Veel bedrijven en merken twijfelen om te investeren in online branding, omdat het niet altijd direct meer omzet oplevert. Toch is het verstandig om in online branding te investeren. Weten waarom? Lees onderstaande redenen!
Tip: maximaal resultaat behalen uit je online branding budget? Schakel dan de ervaren experts van Blue Dragon in!
Reden 1. Specifieke targeting
Een groot voordeel van online branding ten opzichte van offline branding is dat je ontzettend specifiek kunt targeten. Door te targeten op jouw specifieke doelgroep op basis van online gedrag, locatie, interesses en leeftijd wordt je budget enkel zeer specifiek gebruikt en zal je maximaal resultaat behalen. Niet alleen doelgroep bepalen kan erg specifiek, maar ook het plaatsen van advertenties in de juiste context is gemakkelijk. Door de data waarover je beschikt bij online advertising kan je advertenties zeer relevant en interessant maken voor je doelgroep. Zo worden advertenties niet langer als irritant gezien. Dit komt natuurlijk ten goede van de branding.
Reden 2. Elke doelgroep is online
In de online wereld van tegenwoordig is vrijwel elke doelgroep massaal online te vinden én daardoor ook te bereiken met online advertenties. Vrijwel iedereen is tegenwoordig online actief en daardoor ook relatief gemakkelijk online te bereiken. Voor elke doelgroep is er wel een platform waarop zij massaal actief op zijn. Voor b2b is LinkedIn uitermate geschikt, terwijl je via Facebook, Twitter, Snapchat, Pinterest en Instagram elke doelgroep wel kunt bereiken.
Reden 3. Kostenefficiënt
Het opzetten van een uitgebreide en dure campagne om je werk te promoten is tegenwoordig niet meer nodig. Met een slimme branding campagne kan je voor een relatief klein budget een groot deel van je doelgroep bereiken. Investeren in online branding is dus ook geschikt voor kleinere budgetten. Onlangs begonnen met het opbouwen van een merk? Ook dan kan het interessant zijn om te starten met online branding.