Ruim 35 jaar timmert East Side aan de weg in de eventbranche. In 1988 opgericht en gestart in het oosten van het land, vandaar de naam. Maar nu al weer ruime tijd gevestigd in Haarlem in de Waarderpolder. Onder leiding van Marièlle Beek staat een creatief team met veel productiepower voor je klaar.
We stellen ons graag aan je voor!
Wat doen we?
Een jubileum, de opening van een nieuw kantoor, een personeelsfeest, een open dag, een kick off, een awardshow, een congres, een relatie-event, een online event, een bedrijfsfestival, noem maar op… met East Side kun je alle kanten op. Als je een professionele, creatieve en betrouwbare eventpartner zoekt voor jouw event, ben je bij East Side aan het juiste adres.
In de afgelopen 35 jaar hebben we een breed en groot portfolio opgebouwd.
We produceerden meer dan 1500 events, zowel live, online als hybride events, met een klein of groot budget, van kleinschalig tot groots, van 50 tot 15.000 personen, van focus op inhoud tot focus op gezelligheid, van vrij gemakkelijke tot zeer uitdagende eventorganisatie.
Wat kunnen we voor jou betekenen?
We denken middelenvrij, strategisch en creatief.
Vanuit de gedachte dat events vaak onderdeel zijn van een groter geheel (programma, campagne, kalender) vliegen we onze projecten ook aan. Met oog voor de lange termijn en met strategische onderbouwing. Liefst geen ‘one offs’ maar een campagnematige benadering, altijd startend vanuit een creatief concept en merkgedachte.
We doen het graag tailormade en net even anders. Zodat het event aansluit bij het doel dat bereikt moet worden, of de doelgroep die bediend wordt.
We werken transparant, integer en ontzorgend.
Onze aanpak is persoonlijk en altijd op maat.
Goede input is goede output. Samen met de klant inventariseren wij alle relevante informatie.
We luisteren goed naar de ideeën en behoeften en denken met de klant mee om een uniek en passend evenement te creëren. We trechteren de essentie en zoeken wat nodig is aan de hand van een persoonlijke intake.
We starten na akkoord van de klant op de schriftelijke debrief, zodat we zeker weten dat we met de juiste input aan de slag gaan. Om het maximale rendement uit onze ideeën te kunnen halen.
Vervolgens gaan we aan de slag en presenteren we de klant– het liefst live- een creatief voorstel met een gespecificeerde offerte. Jouw feedback verwerken we en na goedkeuring op het voorstel en offerte starten we de productionele voorbereiding.
Aan de hand van een duidelijke planning met mijlpalen en tussentijdse statusrapportages werken we richting het event/uitvoering toe. Zo is de klant continu op de hoogte, maar we springen we efficiënt om met zijn/haar tijd.
Het evenement is weliswaar de climax in de campagne, maar niet het einde van een project. De communicatie richting gasten voorafgaand en na een event integreren we altijd in onze concepten en projectplanning.
Als creatief evenementenbureau in Haarlem verrassen we graag op concept. Maar productionele verrassingen sluiten we juist uit. Wij ontzorgen onze klanten op productieniveau en denken aan alle praktische zaken zoals vergunningen, logistiek, techniek en beveiliging. Jouw evenement is bij ons in ervaren handen.
Kort voor het event plannen we altijd een productiemeeting c.q. draaiboekbespreking met alle leveranciers. Indien nodig en wenselijk sluit de klant hier ook bij aan.
De uitvoering van het event wordt geleid door de projectmanager, met ondersteuning van andere projectmanagers waar nodig.
Elk project sluiten we af met een interne en externe evaluatie die we schriftelijk vastleggen. Velden waar we naar kijken zijn: ervaring van de doelgroep, realiseren van creatief en strategisch concept, behalen van de begroting en de winstmarge, communicatie met alle partijen (klant, leveranciers, intern) en follow up: wat ging er heel goed? Op die manier zijn eerdere ervaringen verankerd en leerpunten blijven levend. Tijdens het proces zelf evalueren we de zaken die niet goed gaan direct waarna we een andere oplossing.
We zijn gezellig, no nonsense en praktisch.
In dat pand in de Waarderpolder in Haarlem huist ons 6 -koppige team. Creatief, energiek en daadkrachtig, tussen verbeelding en werkelijkheid maken we het graag concreet.
Ons team is multidisciplinair. Door de crossover met Perspekt Studio’s en een gedeelde back office (totaal 15 personen East Side & Perspekt) hebben we alle disciplines in huis om jouw event tot een succes te maken: strategie, concept, ontwerp (ruimtelijk als grafisch), (technische) projectleiding, en productie/realisatie. Ook kennen we de voordelen van een eigen werkplaats.
Hard werken en lol hebben gaan goed samen. Dat bewijzen we met z’n allen keer op keer. We geloven in de kracht van samenwerken. Een team vormen, ook samen met onze klanten!
We zijn inzetbaar op onderdelen of op het totaal
Van concept tot realisatie neemt East Side graag de eindverantwoordelijkheid. Dat doen we in samenwerking met onze klanten en de beste mensen uit ons netwerk. Deze manier van werken borgt lange termijn rendement en terugkerende samenwerkingen. En zorgt ervoor dat de klant op de eventdag vrij is om zelf deel te nemen aan het evenement of de rol van gastheer/gastvrouw goed kan vervullen.
Daarnaast zijn we ook inzetbaar op losse onderdelen, bijvoorbeeld uitsluitend voor een creatief concept, een uitnodigingstraject of juist alleen maar voor productionele ondersteuning.
Met elkaar maken we dan duidelijke afspraken wie wat precies doet en hoe we de onderdelen goed op elkaar laten aansluiten.
Waar kunnen we jou mee helpen?
Heb je een concrete vraag of wil je een rondje sparren? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op via 023 5512 220 of info@eastside.nl.