Ben je de trotse eigenaar van een webshop? Verkoop je kinderkleding en wil je dat zoveel mogelijk mensen jouw producten vinden en gaan bestellen? Wil je jouw naamsbekendheid vergroten, merkbekendheid stimuleren en/of het rendement van je bedrijf nog meer verbeteren? Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, en dat geldt ook op het gebied van online vindbaarheid. De meest laagdrempelige manier om snel resultaten te behalen? Adverteren in Google!
Snel vindbaar
We hebben het in de inleiding al verklapt, maar reden te meer om toch nog een keer extra te benadrukken. Het is namelijk een heel groot voordeel. Toegegeven, beter vindbaar worden in de organische zoekresultaten is ook een absolute no-brainer, maar dit zal vooral een gevecht van de lange adem worden. Top rankings in Google komen echt niet zomaar aanwaaien. Dat gaat serieus veel tijd en inspanning kosten. Gelukkig zijn er altijd oplossingen en ook quickwins voor de korte termijn, bijvoorbeeld met effectieve SEA-campagnes.
Bereik wie je wilt bereiken
Verkoop je dameshorloges? Dan wil je waarschijnlijk geen mannen bereiken. Heeft jouw doelgroep een specifieke interesse of kenmerken zij zich door een bepaald zoekgedrag, dan kun je hier slim op inspelen. Je kunt in Google Ads aangeven welke doelgroep je wilt bereiken door simpelweg een doelgroeptargeting aan een campagne of advertentiegroep toe te voegen. Zo kun je het maximale resultaat uit je campagne halen.
Uitbesteden is de moeite waard
Je kunt zelf aan de slag gaan en jouw eerste SEA campagne opzetten, maar je zult er al snel achter komen dat het best wel ingewikkeld en complex is. Dit kun je dus het beste overlaten aan een expert die er dagelijks mee bezig is, zoals één van de SEA-specialisten van Aspen Digital bijvoorbeeld. Zij hebben ontzettend veel ervaring en weten als geen ander hoe ze van een campagne een succes moeten maken.