Veel ondernemers zijn nog altijd bezig met de zoektocht naar hoe ze online gevonden kunnen worden. Nu is het ook verre van een simpele opdracht. Zo zijn er veel kapers op de kust, in de vorm van concurrenten. Daarnaast is Google de makkelijkste niet. Niet vervelend bedoeld, maar Google verandert haar eigen regels nogal eens, waardoor je als bedrijf je hele strategie weer kunt aanpassen. Zit je ook met de handen in het haar? Check dan snel de 5 tips uit dit artikel en zorg ervoor dat klanten je weer kunnen vinden.
Adverteren op Google
Het is absoluut niet de bedoeling dat Google als vijand wordt gezien of behandeld. Daar is Google om te beginnen veel te machtig voor, daarnaast is het een onmisbare partner op je missie om gevonden te worden. Wil je zichtbaar worden bij de grootste zoekmachine ter wereld? Google adverteren zorgt daarvoor. Hiermee creëer je door het plaatsen van advertenties op Google meer bezoekers voor je website. Daarbij is het van belang dat je de juiste zoekwoorden gebruikt. Specialisten kunnen je hierbij helpen.
Kijk verder dan alleen naar Google
Google is de grootste zoekmachine ter wereld, de overgrote meerderheid van je (potentiële klanten) gebruikt Google. Toch zijn er nog andere zoekmachines om naar te kijken. Met Bing adverteren bereik je dan weliswaar een kleinere groep klanten, het is nog altijd een vrij volle vijver.
Bing adverteren houdt in dat je gebruik maakt van het advertentieplatform van Microsoft, waar Bing onderdeel van is. De meeste bedrijven kiezen ervoor om advertenties op Google en Bing te combineren. Zo creëer je een zo groot mogelijk bereik.
Durf af te wijken van de norm
Natuurlijk is een SEO-tekst onmisbaar om gevonden te worden. Je hebt echter verschillende soorten teksten waarin zoekwoorden terugkomen. Klanten waarderen bedrijven die authentiek zijn. Als je website vol staat met teksten die ze overal lezen, hebben ze geen reden om op je website en daarmee bij je bedrijf te blijven.
Schrijf daarom teksten die uniek zijn en bij het bedrijf passen en durf ook eens gek te doen. Sociale media zitten vol met mogelijkheden. Kijk eens naar de optie om wekelijks een vlog te plaatsen. Het is misschien spannend, maar je vergroot er zonder twijfel je bereik mee.
Less is more
Nog even over de teksten, SEO-zoekwoorden zijn zoals gezegd onmisbaar. Dat betekent niet dat je de hele pagina vol moet stoppen met deze woorden. Voor je vindbaarheid op Google is het zelfs beter om per pagina één zoekwoord te plaatsen. Dit woord mag je wel meerdere keren gebruiken. Graag zelfs, hierdoor wordt de kans dat Google het oppikt alleen maar groter.
Denk aan je fysieke zichtbaarheid
In een wereld waarin steeds meer digitaal gebeurt, hebben sommige ondernemers de neiging om zich niet meer te laten zien. Maar ook als je een online bedrijf hebt, is het belangrijk dat je klanten weten wie je bent. Ga eens naar een netwerkborrel of een interessant event. Je klanten waarderen dat alleen maar.