Tegenwoordig wordt het steeds lastiger om je doelgroep te bereiken met je marketingmix. Reclames op TV en radio hebben bijvoorbeeld steeds minder het effectieve bereik dan dat ze vroeger hadden, voor de smart TV’s en streamingdiensten. Op de socials zijn mensen steeds meer reclame moe en niet meer ontvankelijk voor de algemene boodschappen die daar op ze worden afgevuurd. Het adverteren wordt wel steeds persoonlijker en origineler en het is voor een merk steeds belangrijker om dicht bij de klant te komen, een fan te creëren, die het liefst iedere dag jouw merk uitdraagt. Wat daarbij goed aansluit zijn bedrukte tassen.
Praktisch gebruik
Tassen zijn functioneel en worden vaak gebruikt in het dagelijks leven. Door je merk op tassen te laten drukken, zorg je ervoor dat je merk constant zichtbaar is bij mensen waardoor je je merkbekenheid vergroot. Mensen die jouw tas zien, worden herinnerd aan jouw merk. En natuurlijk is het zo dat degene die met jouw tas loopt zich vaak beweegt waar anderen van jouw doelgroep ook zijn. Je bent dus echt heel goed zichtbaar in het dagelijkse leven bij heel veel mensen die je wilt bereiken, zonder de ruis van andere schreeuwende reclames.
Milieuvriendelijk imago
Het milieu is steeds belangrijker voor veel mensen, als je dus zorgt dat je mooie katoenen tassen laat bedrukken, dan kunnen mensen je tassen erg makkelijk heel vaak hergebruiken. Een bag in bag, is steeds populairder bij het boodschappen doen en het is natuurlijk te gek als jouw klant dan iedere keer jouw mooie duurzame tas tevoorschijn haalt. Hierdoor kan je lang zichtbaar blijven en je imago als milieubewust bedrijf wordt zo ook meteen versterkt.
Visuele aantrekkingskracht
Mensen gaan niet zomaar met de eerste de beste tas lopen, over het design zal je goed moeten nadenken. Een mooi ontworpen bedrukte tas trekt natuurlijk de aandacht en kan mensen nieuwsgierig maken naar je merk. Hoe toffer het gedaan is, hoe groter de opvalwaarde en de positieve associatie en hoe meer mensen juist met jouw tas gezien willen worden.
Doelgroepgerichte tassen
Ontwerp tassen die aansluiten bij de interesses en behoeften van je doelgroep, zodat ze de tassen graag gebruiken. Zeker als je bijvoorbeeld op een evenement staat waar je goodiebags weggeeft. Zorg dan voor mooi ontworpen, stevige papieren tassen die passen bij de omgeving en doelgroepen van het event. Gebruik bijvoorbeeld niet nog een stapeltje tassen dat je nog had liggen van de huishoudbeurs als je op een zakelijk event staat, om de kosten laag te houden. Investeer juist in tassen die horen bij het zakelijke evenement.
Kortom, bedrukte tassen kunnen echt een heel goed onderdeel van je marketingmix zijn tegenwoordig. Je bent zichtbaar op plekken waar je doelgroep zich bevindt en er beduidend minder concurrenten om de aandacht van je klant schreeuwen. Als je het design goed aanpakt kan je met je tas echt een conversatiestarter zijn en klanten aan je binden. Je doet een keer een investering en zeker met duurzame tassen heb je daarna nog lange tijd gratis reclame.