Ga je binnenkort deelnemen aan een beurs? Dan doe je dat waarschijnlijk om jouw doelgroep te bereiken. Een beurs is een goede plek om jouw boodschap over te brengen aan jouw doelgroep. Op een beurs kun je meer middelen inzetten dan wanneer je iemand bijvoorbeeld telefonisch wilt overtuigen. Het is daarom belangrijk dat je je goed voorbereid. Daarnaast moet op de dag van de deelname alles natuurlijk goed verlopen. Wij geven je daarom vier goede tips voor het deelnemen aan een beurs. Benieuwd welke dit zijn? Lees dan snel verder.
Bereid je goed voor
Een goede voorbereiding is erg belangrijk wanneer je gaat deelnemen aan een beurs. Bedenk daarom goed welke boodschap jij wilt overbrengen aan jouw doelgroep en welke middelen je daarvoor nodig hebt. Breng in kaart wie jouw doelgroep is en wat hun wensen en behoeften zijn. Maak daarna een duidelijk plan hoe jij hier zo goed mogelijk op in kunt spelen.
Kies de juiste plek voor jouw beursstand
Het is niet altijd mogelijk om de plek van jouw beursstand zelf te kiezen. Wanneer dit wel mogelijk is, kan de juiste plek voor extra succes zorgen. Probeer een plek te krijgen dicht bij de ingang. De kans is dan groter dat bezoekers langs jouw stand lopen dan wanneer je achteraan op een beurs staat. Lukt het niet om dicht bij de ingang een plek te krijgen? Zorg er dan in ieder geval voor dat je niet in doodlopende paden of in hoeken staat. De kans is namelijk groot dat er bezoekers zijn die deze delen overslaan.
Zorg dat je opvalt
Het deelnemen aan een beurs betekent niet dat je dat ook daadwerkelijk succes op zal leveren. Het is daarom belangrijk dat je ervoor zorgt dat je opvalt, zodat de bezoekers naar jouw stand komen. Je kunt opvallen door gebruik te maken van dibond platen als presentatiemiddel. Maak een creatief ontwerp met daarop een boodschap, jouw bedrijfsnaam of logo en laat de dibond plaat bedrukken. Een goede tip is om gebruik te maken van opvallende kleuren. Dit kan je helpen om de aandacht van de bezoekers te trekken.
Geef goodies weg
Iedereen houdt ervan om gratis goodies te krijgen. Geef de bezoekers van de beurs daarom goodies mee waar ze iets aan hebben. Geef ze bijvoorbeeld USB-sticks die zijn bedrukt met jouw bedrijfslogo. Bezoekers slaan niet alleen bestanden op wanneer deze gebruikt wordt, maar ze worden ook aan jouw merk herinnerd.