Het aantal georganiseerde bedrijfsbeurzen is de afgelopen maanden toegenomen, nadat de organisatie hiervan als gevolg van de pandemie enkele jaren nagenoeg stil lag. Niet alleen worden er meer bedrijfsbeurzen georganiseerd; ook het aantal conferenties neemt weer toe. Waar deze conferenties de afgelopen twee jaar voornamelijk digitaal plaatsvonden, worden ze inmiddels weer op locatie aangeboden. Bedrijfsbeurzen bieden ondernemers de mogelijkheid hun naamsbekendheid te verbeteren, door hieraan deel te nemen met een eigen beursstand. Er zijn verschillende organisaties, die hulp bieden bij het vormgeven van de verschillende elementen van zo’n beursstand. Denk aan een aantal roll-up banners, een grote banner of pop-up wand voor de voorzijde van de stand, enzovoorts.
Vergroot naamsbekendheid ook buiten bedrijfsbeurzen om
Niet alleen een bedrijfsbeurs biedt ondernemers de mogelijkheid hun naamsbekendheid te vergroten. Dit doen ze bijvoorbeeld ook met een groot uithangbord aan hun bedrijfsvestiging, of middels stickers op het raam. Een partij als Expofit biedt ondernemers talloze mogelijkheden om hun naamsbekendheid aan de hand van dergelijke uitingen te vergroten. Het belang van een goede naamsbekendheid en zichtbaarheid blijkt uit het gegeven, dat consumenten een bedrijfsnaam gemiddeld zeven keer gezien moeten hebben voordat zij een product afnemen. Logischerwijs is dit afhankelijk van het type product en de waarde daarvan. Bij producten van een paar euro, ligt dat aantal logischerwijs lager.
Focus steeds meer op zowel online als offline
Waar de focus van organisaties voorheen uitsluitend op offline uitingen lag, kiezen bedrijven er tegenwoordig steeds vaker voor om een groter deel van hun marketingbudget aan online marketing te alloceren. Dit betekent overigens niet, dat zij helemaal geen offline uitingen meer gebruiken. Een verstandige keuze, zo stellen verschillende marketeers. De mix van online en offline komt de betrouwbaarheid van organisaties ten goede. Consumenten vinden het prettig om een bedrijf ook buiten het internet om terug te zien komen. Het feit dat je een fysieke vestiging hebt, geeft hen het gevoel ergens terecht te kunnen op het moment dat hun product niet werkt. Het vergroot hiermee de kans dat zij een product of dienst bij de organisatie afnemen.
Zorg voor een eenduidige huisstijl
Wie voor een mix van online en offline marketing kiest, doet er verstandig aan vooraf een heldere huisstijl te definiëren. Kies voor een huisstijl die direct herkend wordt door mensen binnen de doelgroep van de organisatie. Zorg er daarbij voor dat deze huisstijl consistent toegepast wordt. De kleuren die je op een website gebruikt, zouden ook terug moeten komen in de stickers op de ramen van je bedrijfspand en op de roll-up banners bij je bedrijfsstand tijdens een grote bedrijfsbeurs. Zoekt iemand thuis nog eens op de naam van je bedrijf, dan moet deze de kleuren die hij of zij op de bedrijfsbeurs zag direct herkennen.