Zonder (nieuwe) klanten kan een bedrijf niet blijven groeien. Zo simpel is het. Stilstand is achteruitgang. Je moet als ondernemer nooit willen dat een bedrijf stabiel blijft. Natuurlijk is het fijn om over stabiliteit te beschikken, maar het doel moet groei zijn. Hierbij is online vindbaarheid van essentieel belang. Dit is immers waar vrijwel alle doelgroepen zich tegenwoordig bevinden.
Denk zelf maar eens hoe vaak jij even snel iets ‘Googelt’. Bijvoorbeeld omdat je een product of bedrijf zoekt. Hoe groter jouw online vindbaarheid is, hoe meer bezoekers jouw website kunnen vinden en hoe meer potentiële klanten erbij kunnen komen. Het vergroten van de online zichtbaarheid is echter makkelijker gezegd dan gedaan. Er is immers nogal wat concurrentie. Hoe zorg je er dan voor dat jouw website opvalt en hoger in de zoekresultaten komt te staan? In dit artikel geven we enkele tips en de nodige handvatten om je op weg te helpen.
Schakel hulp in
Het is vrijwel onmogelijk om alles alleen op het gebied van online marketing te doen. Om dat te kunnen doen, zou je hier bijna elke dag mee bezig moeten zijn. Die tijd investeer je natuurlijk veel liever in het ondernemen. Daarom is het goed om hulp in te schakelen. Schroom je niet om online marketing bureau Eindhoven om advies te vragen. Vaak kan dit in eerste instantie zelfs vrijblijvend. Onderzoek wat zij voor jou kunnen betekenen. Deze investering kan goud waard zijn. Bovendien bespaar je zo ongelooflijk veel tijd. Jij bent druk met je bedrijf en zij verbeteren de online zichtbaarheid.
Wees duidelijk in wat nodig is
Zodra je een online marketeer inschakelt, is het wel belangrijk om te weten wat nodig is. Als je dit niet goed weet, kan er op basis van de recente resultaten een plan van aanpak worden gemaakt. Maar het is natuurlijk beter om met een duidelijke hulpvraag te komen. Wat is er op dit moment mis? Zijn er te weinig websitebezoekers? Of leveren die bezoekers juist heel weinig op? Weet niemand je te vinden via sociale media? Of lukt het je maar niet om de juiste doelgroep aan te trekken? Wees duidelijk. Op die manier kan er snel en efficiënt naar een oplossing worden gezocht.
Weet wie jouw doelgroep is
Soms wordt een website juist heel goed gevonden, maar niet altijd door de juiste doelgroep. Als je je op een te brede groep richt, kan dit erg problematisch zijn. Probeer daarom zorgvuldig uit te zoeken hoe jouw klant er precies uitziet. Tot welke leeftijdscategorie behoort hij? Wat zijn zijn hulpvragen? Welke kanalen gebruikt hij voornamelijk om producten en diensten te zoeken? Op die manier weet je ook veel beter hoe je jouw kanalen kunt optimaliseren.
Maak en deel relevante content
Kwalitatieve content scoort heel goed in Google. Door nieuwe en waardevolle informatie te delen, kun je jouw bedrijf eenvoudig op de digitale kaart zetten. Bovendien biedt het ook de mogelijkheid om meer mensen te bereiken en te enthousiasmeren over jouw producten of diensten. Win-win.