Overal kom je ze tegen: bedrukte kartonnen bekers. Je ziet ze in alle soorten, maten en kleuren, maar zelden zonder opdruk. Dat is natuurlijk niet voor niets. Bekers laten bedrukken is namelijk de ideale marketingstrategie.
Kort maar krachtig
Bedrukte bekers zijn tegenwoordig het marketingmiddel. Ik zal je uitleggen waarom. Laten we het eens vergelijken met een advertentie in een tijdschrift. Als je door een tijdschrift bladert zie je een advertentie een keer en daarna blader je verder. De advertentie zal hierdoor niet goed blijven hangen en je zal hem na een tijdje zelfs vergeten. De bedrukking op een beker daarentegen, zal je herhaaldelijk attenderen op een merk. Door deze korte momenten van herhaling blijft de reclame veel beter opgeslagen in je brein. Hierdoor zal je ook na verloop van tijd nog steeds bekend zijn met het merk. De naamsbekendheid van het merk wordt hiermee vergroot, wat leidt tot een grotere kans op aandacht van een potentiële klant.
Een ander voordeel van deze manier van marketing ten opzichte van een advertentie is de prijs. Bekers laten bedrukken is namelijk helemaal niet zo duur, terwijl je voor een pagina in een tijdschrift of een reclamespotje toch flink wat geld moet neerleggen. Daarnaast heb je als bedrijf vaak toch wel bekers nodig, dus de enige kosten die je extra maakt zijn die van de bedrukking.
Hoe opvallender, hoe beter
Hou er rekening mee dat de bekers niet alleen voor de gebruiker zichtbaar moeten zijn maar ook voor de mensen eromheen. Door bijvoorbeeld kleur te gebruiken zullen de bekers al veel meer opvallen. Daarnaast kan er gebruikgemaakt worden van bijvoorbeeld figuurtjes of patroontjes. Ook kan er eventueel gedacht worden aan verschillende ontwerpen. Dit heeft als effect dat mensen toch elke keer weer benieuwd zijn wat er nu weer opstaat en de bekers met elkaar gaan vergelijken. Door met al deze zaken rekening te houden zal natuurlijk ook de aandacht van de belangrijkste mensen, de potentiële klanten, sneller naar de bekers getrokken worden.
Voor ieder wat wils
Hoe je opdruk van de beker precies vormgeeft is natuurlijk ook afhankelijk van het soort merk en de potentiële doelgroep. Ga je koffiebekers bestellen voor tijdens rondleidingen op een kantoor? Dan kan je bijvoorbeeld kiezen voor een rustige opdruk met het bedrijfslogo.
Wil je daarentegen jongeren ergens op attenderen? Maak dan een kleurrijk ontwerp en laat dat samen met een slogan drukken op bekers voor een festival.
Kortom, gebruik maken van bedrukte bekers is een perfect marketingmiddel, maar zorg wel voor een stijl die past bij je potentiële doelgroep.