Werkgevers geven werknemers rond de feestdagen kerstpakketten met mooie cadeaus. Deze pakketten zijn traditioneel mooi en komen in een grote verscheidenheid aan formaten. Veel werkplekken gebruiken het concept van kerstpakketten niet meer, maar dit wordt als dwaas beschouwd.
Ondanks dat de kerst alweer voorbij is, zijn pakketten die tijdens de vakantie worden verstuurd nog steeds gebruikelijk. Naast werknemers die geschenken van hun werkgevers ontvangen, geven zakenlieden geschenken aan hun professionele connecties. Het geven van kerstcadeaus is een goede manier om waardering te tonen. Hier leer je wat dit concept toevoegt aan de wereld.
Waarom niet?
Sommige bedrijven kiezen ervoor om geen kerstcadeaus aan hun werknemers te geven. In plaats daarvan zorgen ze voor een kleine budgetverhoging of helemaal geen. Het is prima om voor deze optie te kiezen als deze goed werkt met uw bedrijf. Rond de feestdagen verwachten medewerkers een kerstcadeau. Meer dan de helft van de werknemers geeft aan het een grote teleurstelling te vinden als ze geen vakantietoeslag krijgen.
Gezien de waarde van een pakket als dit is iets wat je misschien niet wilt doen. Er zijn echter veel voordelen aan het gebruik ervan; plus, er zijn veel opties bij alle online aanbieders.
Waardering geeft men een goed gevoel
Medewerkers voelen een diepere waardering voor hun kerstcadeaus. Dit komt omdat ze de emotie voelen meer gewaardeerd te worden wanneer ze een geschenk ontvangen dan wanneer ze een geldbedrag ontvangen. Een kerstcadeau zorgt ook voor blijere medewerkers omdat het meerdere kleine cadeautjes of één groot cadeau bevat.
Marketing
Het is nooit verkeerd om mensen over je bedrijf te laten praten omdat ze blij zijn met een pakket dat je hebt gemaakt. Dit kan door hoogwaardige kerstpakketten te maken die geen fouten bevatten. Mensen praten over uw bedrijf en delen hun enthousiasme op sociale media.
Merkbekendheid kan op veel verschillende manieren worden vergroot. Een manier is om kerstcadeaus te geven met bedrijfslogo’s of andere merkelementen. Als alternatief kunt u iedereen een geschenk geven dat ze in de toekomst kunnen gebruiken; die geschenken zouden ook merkelementen bevatten.
Verbondenheid, loyaliteit en vertrouwen
Een kerstpakket is een geweldige manier om werknemers te laten zien hoe waardevol ze zijn voor het bedrijf. Door hen te laten zien dat het bedrijf om hen geeft, ontstaat er een gevoel van loyaliteit dat gunstig is voor zowel de werknemer als het bedrijf. Door een gevoel van verbondenheid tussen uw medewerkers te bevorderen, wordt de werkplek gelukkiger en productiever. Iedereen wint met dit arrangement.