Organisch bovenaan de zoekresultaten verschijnen kan af en toe erg lastig zijn. Omdat een hoge positie toch wel heel belangrijk is, is het slim om te adverteren in de zoekmachines. Alhoewel een goede positie vrijwel gegarandeerd is met deze dienst, zijn er toch manieren om hier het meeste resultaat uit te halen. We geven je vijf tips!
Zoekwoordengebruik
De absolute basis van je zoekmachine advertenties zijn je zoekwoorden. Allereerst is het belangrijk om te adverteren op de juiste zoekwoorden. In de analytics van je website kun je veel handige gegevens vinden, waaronder welke zoekwoorden bezoekers hebben gebruikt om je website te vinden. Door deze zoekwoorden terug te laten keren in je advertenties, bereik jij gemakkelijk een grotere, relevante groep.
Visueel adverteren
Veel bedrijven denken dat advertenties in Google slechts uit tekst bestaan, maar dat is niet volledig waar. Er zijn namelijk meerdere advertentiemogelijkheden, waaronder banneradvertenties en Google Shopping-ads. Deze mogelijkheden zijn aantrekkelijk, omdat je hiermee visueel onder de aandacht van je klant kan komen. Zo laat je je producten alvast zien, wat ze extra enthousiasmeert.
Andere zoekmachines
Google is verreweg de grootste zoekmachine, maar dat betekent niet automatisch dat het de enige zoekmachine is die kansen voor jou biedt. Eigenlijk heeft elke zoekmachine namelijk advertentiemogelijkheden, die allemaal heel vergelijkbaar zijn met Google. Hierbij kun je denken aan Yahoo en DuckDuckGo, of aan Bing. Vooral deze laatste optie is erg interessant, omdat Bing veel samenwerkt met Microsoft. Door je te richten op een andere zoekmachine, bereik je net een andere doelgroep en concurreer je ook op een net wat andere manier.
Tone-of-voice
Alhoewel je niet veel tekst hebt in een reguliere advertentie in Google, is het wel erg belangrijk hoe je deze tekst gebruikt. Zo is het heel belangrijk om aan je tone-of-voice te denken. Dit houdt in: de manier hoe je tegen je klant spreekt. Sommige klantengroepen vinden het namelijk erg belangrijk om met “u” aangesproken te worden, waar anderen juist liever een informelere toon horen. Ook is het belangrijk om te activeren in je advertentie, zodat je de kijkers van je advertentie geen keuze laat dan je website te bezoeken.
Ads uitbesteden
Waarom alles zelf doen als je ook ads uitbesteden kunt? Door je advertenties uit handen te geven aan een online marketingbureau, kies jij voor jarenlange ervaring op het gebied van advertenties op verschillende platforms. Wij raden Traffic Today aan! Dit jonge, enthousiaste bureau weet precies hoe jij je advertenties inricht zodat er het meeste succes uit wordt gehaald. Neem een kijkje op hun website en begin direct met adverteren!